OKULUMUZDA YÜRÜTÜLEN PROJELER

OKULUMUZDA YÜRÜTÜLEN PROJELER

Okulunuzda ne tür projeler yapılıyor?

Okulumuzda TÜBİTAK 4006, ERASMUS PLUS, E-TWINNING PLUS, HAREZMİ EĞİTİM MODELİ, YEŞİL OKUL ve Akademik Eğitim kısmında belirtilen projeler yürütülmektedir.

27.06.2021 1680

27-06-202127-06-2021








































































LIVE LIFE, GIVE LIFE (DEVAM EDİYOR)

Promoting Organ Donation and Public Awareness of Transplant Research ( Şu an AKTİF olan bu projemizin POLONYA hareketliliği gerçekleştirilmiş olup pandemi şartları düzelip gerekli izinler sağlandığı an İTALYA ve İSPANYA hareketlilikleri gerçekleştirilecektir.)

THE TEACHING APPROACH OF S.T.E.A.M A MEANINGFUL  EDUCATION

Bu projemizi TÜRKİYE, İTALYA, YUNANİSTAN, ROMANYA ortaklığında gerçekleştirdik. 2019 yılında tamamlanan projemizde öğrencilerimiz STEAM çalışmalarını karşılıklı olarak sergilediler. Biyoloji  ve Bilişim Teknolojisi derslerinden öğrendikleri bilgileri birleştirerek çok güzel çalışmalar yaptılar. Okul sitemizde Projelerimiz bölümünü inceleyiniz.

 

Ayrıca yaptığımız eTtwinning çalışmaları ile İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yapılacak  Erasmus Plus Projeleri Ortağı olarak kabul edildik. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğünün yapacağı yurt dışı  hareketliliklere de öğrencilerimiz katılacaktır.

27-06-2021





































BLOOD'S DESTINY IS TO CIRCULATE (BİTİRİLDİ)

LIVE LIFE GIVE LIFE (AKTİF)

(POLONYA, İTALYA, İSPANYA, TÜRKİYE ) Şu an aktif ve Erasmus projemizin bir parçası olarak sürdürülüyor.

OUR CELLS OUR POWER PROJEMİZ (BİTİRİLDİ)

2021 Şubat, Mart, Nisan ayları boyunca yürütülen 3 aylık bir projeydi. TÜRKİYE, PORTEKİZ, HIRVATİSTAN ortaklığı ile tamamlandı. Ve pandemi sürecinde öğrencilerimizi aktif olarak tutan çok güzel bir çalışma oldu.

DOĞAYLA VARIZ (AKTİF)

Türkiye'den ortak okullar tarafından MART 2021'de başlatılan yürütülen bir eTwinning projesi olup tıbbi ve aromatik bitkileri, endemik  ve nesli tükenen canlıları araştırmayı ve sunmayı hedefleyen aktif bir projedir. Öğrencilerimizle ZEYTİNBURNU TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER BAHÇESİ'ne bir gezi düzenledik ve tohumlar aldık .Tohumlarımız öğrencilerimiz tarafından ekildi. Görüntüler okul sitemizde mevcuttur.

27-06-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Okulumuzda 2020 yılında pandemiye kadar aktif olarak sürdürülen "ENGELSİZ HAYATLAR EMPATİ İLE BAŞLAR" sloganı ile hareket  eden bir harezmi eğitim modeli uygulanmıştır. Tamamen gönüllü 29 öğrenci, 6 öğretmen ile yürütülen projemizde dezavantajlı bireylere yönelik farkındalık oluşturmayı hedefledik ve bu doğrultuda birçok çalışma gerçekleştirdik. Engellerini adeta avantaja dönüştüren örnek insanları tanıdık ve tanıttık. SÜMEYYE BOYACI (YÜZÜCÜ), EŞREF ARMAĞAN (RESSAM) sadece iki tanesidir. Öğrencilerimiz bu çalışma çerçevesinde 2 ayrı tiyatro oyunu sergileyerek büyük bir performans gösterdiler. 3 ARALIK DÜNYA ENGELLİLER GÜNÜ'nde tüm ilçenin katılımı ile bir yürüyüş düzenledik ve ulusal haber ajanslarında yerimizi aldık. Öğrencilerimiz görme engelli bireyler için bir ürün tasarımı yaptılar ve dezavantajlı bireyler için bir yaşam alanı tasarladılar. İşbirliği, paylaşım, empati, bilimsel yöntemi bir arada bulduğumuz bu çalışma; öğrencilerimize ve öğretmenlerimize harika paylaşımlar yaşattı.

27-06-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Öğrencilerimiz öğretmenleri ile birlikte istedikleri  bitkileri yetiştirebilirler. Ayrıca bahçemiz için öğrencilerimiz tarafından kompos çalışması yapılarak farklı bir çalışma da aslında projeye entegre edilmiştir.

 

Neden proje tabanlı  öğrenmeye önem veriyorsunuz?

Okulumuz bir proje okulu olması sebebiyle projelerimiz adeta kendimizi ifade etme şeklimizdir. Proje tabanlı öğrenme öğrencilerimizde kendine güven, kararlılık, zaman yönetimi, sabırlı olma, liderlik, iletişim, sunum becerisi, takım çalışması, karar verme, mentörlük, olanak sağlama, ikna etme, tutarlılık, kendini ifade etme, empati, güçlükle mücadele, uzlaşma, aşırılıkları yönetme, stres yönetimi, kişisel farkındalık  gibi pek çok beceriyi geliştirecektir. Okulun sadece derslerin öğretildiği bir yer olmadığının bilincinde olarak öğrencilerimizin hayata karşı güçlü bir duruşlarının olması  için projeler bizim vazgeçilmez bir aracımızdır.

 

Öğrencimin projelere katilması zorunlu mudur?

Hayır. TÜBİTAK, eTwinning ve Erasmus projelerimizde  tamamen gönüllülük esastır, ancak akademik hazırlık, koç öğretmen gibi öğrencinin eğitim-öğretim hayatını olumlu etkileyecek projelerde tüm öğrencilerin katılması zorunludur.

 

TÜBİTAK, ERASMUS VE ETWINNING projelerinin öğrencilere ne tür fayda sağlayacağını düşünüyorsunuz?

Bu tarz projeler öğrencinin kişisel gelişimine çok büyük katkı sağlar. Kendine güvenen, insiyatif alabilen, iş birliği yapabilen, liderlik vasfı olan bireyler olma yolunda adım atmış olurlar. ERASMUS ve ETWINNING projelerimiz yabancı ortaklı projeler olduğu için öğrencinizin İngilizceyi yazma, okuma, konuşma becerisine de katkısı olur.  Ayrıca yaptıkları her çalışma e-OKUL sistemine işlenir. Sertifika girişleri yapılır.

"Peki, bu bilgiler ne işe yarayacak?" diye düşünülebilir. Özellikle eğitimine yurtdışında devam etmek isteyen ya da yurt içinde özel üniversitelerden burs alarak okumak isteyen öğrencilerimiz ilkokuldan itibaren öğrenim hayatlarında yaptıklarından oluşan bir portfolya hazırlar. Bu tarz projelerde  yer almak onların girişimçi ve iş birlikçi özelliklerinin bir göstergesi kabul edilir. Artı puan sağlar.

 

ERASMUS VE ETWINNING  projelerinde veli iznine ve katılımına  önem veriyor musunuz?

Evet. Öncelikle velinin proje hakkında bilgi sahibi olması, bizi desteklemesi açısından çok önemlidir. Velinin uygun görmesi durumunda öğrencimizin de isteği doğrultusunda bu projelere katılım sağlanır. Proje için oluşturulmuş "veli izin belgesi" veli tarafından imzalanarak okulumuza iletilir.

 

Bu projelerde e-güvenlik kurallarına dikkat ediliyor mu?

Evet. Özellikle eTwinning portalının kuralları gereği, yaptığımız projelerde hiçbir şekilde öğrencilerimizin soyadı ve yüzlerini herkesin görebildiği bilgileri sayfalarda paylaşmayız. Projelerde yapılan etkinliklere odaklanırız. Veli imzalarını da aynı şekilde asla görülebilecek ortamlarda paylaşmıyoruz.

 

Okulunuzda online eğitim sırasında teknolojiden ne şekilde faydalanılıyor?

Erasmus ve eTwinning  projelerimiz sayesinde öğretmenlerimizin teknoloji farkındalıkları ve kullanma becerileri oldukça gelişmiştir. Bunu derslere, ödev  ve proje sunumlarına da yansıtmayı başardılar.

Örneğin web 2.0 araçları hakkında öğrencilerimizi bilgilendirerek onlara yönlerdirmeler yaptık. Pandemi sürecinde farklı derslerden oldukça güzel  çalışmalar yapıldı. İngilizce, biyoloji ve coğrafya derslerinde E-BOOK oluşturuldu.

Farklı web 2.0 kullanılarak ödev sunumları hazırlandı. Öğretici oyunlar, bulmacalar hazırlandı. Örneklerini okul sitemizde bulabilirsiniz.

Öğrencilerimizin çalışmalarından örnekler.(örnler yüklenecek)

 

Sadece proje çalışmaları mı yapıyorsunuz? İl ve ülke çapında katılım sağladığınız yarışmalar var mı?

Öğrencilerimizi  ve öğretmenlerimizi motive etmek adına yarışmalara da katılım sağlıyoruz.

 

ÖRNEK:

EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLERDEN ÖZGÜN UYGULAMALARA PROJE SERGİSİNDE şu an 2 çalışma ile saha incelemesine hak kazandık. Çalışmalarımız pandeminin seyrine göre incelenecek  ve değerlendirilecektir. Bu çalışmalarımız:

 

ENGELSİZ HAYATLAR EMPATİ İLE BAŞLAR ÖZLEM ÇAKIR / SEVİL TAŞKIN

ELEMENTLERİ TANIYALIM BİLEŞIKLERI OLUŞTURALIM / YASEMIN BABAYİĞİT

 

  Ayrıca 2019 yılından beri ULUSAL YENİLİKÇİ ÖĞRETİM  MATERYELLERİ  TASARIM YARIŞMASI'na katılım sağlıyoruz.

2019'da KAREKOD İLE DESTEKLENMİŞ HÜCRE MODELİ (Biyoloji/ÖZLEM ÇAKIR)

OYUNLARLA ATOM MODELLERİ (Kimya/ASLI ERSOY) ile final sergisine katıldık. Okulumuzu ve ilçemizi temsil ettik.

Ayrıca DİJİTAL COĞRAFİK TERİMLER SÖZLÜĞÜ çalışmamız da öğretmenlerimiz Meltem Geveli ve Sevil Taşkın tarafından hazırlanarak farklı bir uygulama oluşturuldu.

2020'de  ÇARKLARLA KİMYASAL BAĞLAR (Kimya/YASEMIN BABAYİĞİT/ASLI ERSOY) projesi ile final sergisine davet edildik.

 

Peki öğretmenleriniz pandemi  sürecini nasıl değerlendirdi?

 Pandemi sürecinde online eğitimi en iyi şekilde yapan okullardan biriyiz. Hiçbir ders aksatılmadan ve tıpkı yüz yüze eğitim yapılıyormuş gibi yapıldı. Bunu da öğretmenlerimizin teknolojiyi iyi kullanma ve eksiklerini giderme merakına borçluyuz. Örneğin Milli Eğitim tarafından düzenlenen pekçok online eğitime katılarak kendilerini geliştirmeye çalıştılar. E-Twinning webinarlarına katılarak bilgi sahibi olmaya çalıştılar. Öğrencilerimize iyi örnek olmak için tüm imkanlarını seferber ettiler.